Сторінки

Сторінки

Сторінки

неділя, 30 вересня 2018 р.

1 жовтня: це цікаво знати


«Що було — не вернеться.
Одгуляло. Жовто…
Запливає вересень у затоку жовтня…»
Борис Олійник
От і закінчився вже вересень і, наче й непомітно, але впевнено увійшла в свої володіння осінь, котру ознаменовував один з найшанованіших у слов’ян місяців – жовтень.
Українська назва другого осіннього місяця відома ще з часів Київської Русі і, власне, не вимагає пояснень. Жовтень — від жовтогарячого кольору, в який одягаються ліси. Однак, саме цей місяць колись очікували із нетерпінням, тому що, починаючи з Покрови, можна було гуляти весілля.
А з приводу погоди у цьому місяці говорили: “У жовтні на день сім погод: сіє, віє, крутить, мутить, реве, зверху ллє, а знизу мете”.
У дохристиянські часи 1 жовтня наші пращури відзначали осіннє свято матері Землі. Вони вважали, що від цього дня земля «лягає спати» на зиму. А тому починалися осінньо-зимові роботи, сезон весіль і вечорниць. Дівчата цього дня молилися про одруження.
У християнські часи 1 жовтня у народі вшановували мученицю Аріадну (Орину) і чекали відльоту у вирій журавлів. Підмічали, якщо журавлі цього дня відлетять, то варто чекати перших приморозків, а якщо ні, то до початку листопада буде тепла і волога погода.
Також у день Орини збирали шипшину, сушили її і готували з неї ліки. І спостерігали: якщо бур’ян високий – буде багато снігу.
За церковним календарем 1 жовтня православна церква вшановує преподобного Євменія, мученицю Аріадну, мученика Кастора, мучеників Бідзина, Шалву і Єлізбара, а також мучениць Софію та Ірину.
Іменинницями 1 жовтня є:
Софія, Аріадна, Іларіон, Євмен і Ірина.
Події 1 жовтня:
1648 — козацькі полки захопили фортецю Кодак на Запоріжжі.
1768 – відкрилась Київська музична школа – перший професійний навчальний заклад у місті.
1926 — Київський оперний театр отримав назву Київська державна академічна українська опера (сьогодні Національна опера України ім. Т.Г. Шевченка)
1929 — численні арешти в Україні членів вигаданої сталінцями Спілки Визволення України (СВУ), початок масового винищення української інтелiгенцiї.
1948 — почалась експлуатація газопроводу Дашава-Київ завдовжки 513 км.
1959 — у Києві створено Товариство культурних зв’язків з українцями за кордоном.
1967 — радянське телебачення розпочало регулярні кольорові передачі.
Цього дня святкують:
  • Міжнародний день людей похилого віку
  • Міжнародний день лікаря
  • Міжнародний день житла
  • Всесвітній день архітектора
  • День ветерана
  • День геронтолога
  • Міжнародний день музики
1 жовтня народились:
1897 — Валер'ян Поліщук, український поет, письменник, літературний критик (помер у радянських концтаборах 17.03.1942).
1903 — Володимир Горовиць, американський піаніст-віртуоз, народився у Києві.
Чи знаєте ви, що:
Багато хто звик вважати каву некорисним напоєм, але недавні дослідження виявляють, що він може поліпшити стан здоров’я, а також захистити від ряду захворювань.
Ранкова чашка ароматної кави підвищує не тільки працездатність. За твердженням вчених, вона може принести вашому організму значно більше користі. Причини цієї незвичайної корисності кави ще не ясні повністю. Але дослідники вважають, що за це треба дякувати поліфенолам та антиоксидантам, включаючи хлорогенову кислоту, що містяться в ній. Ці речовини відомі здатністю запобігати різні захворювання.
Кава містить також хром і магній, що допомагає регулювати використання нашим організмом інсуліну. Якщо ви шанувальник цього напою, ось що потрібно пам’ятати про його властивості:
• Кава знижує ризик цукрового діабету другого типу.
• За день 2-3 чашки зменшують на 19% ризик інсульту.
• За день 1-3 чашки знижує на 30% вірогідність летального результату з раком простати у чоловіків.
• За день до 5 чашок знижує на 65% протягом двадцяти років ризик розвитку в літньому віці хвороби Альцгеймера. (З сайту cikave.org.ua)

субота, 29 вересня 2018 р.

30 вересня: це цікаво знати


30 вересня відзначається день пам'яті святих Віри, Надії і Любові. Люди у цей день спостерігали за журавлями: якщо вони полетять, то на Покров (14 жовтня) буде мороз, а ні, то зима буде пізньою.
За церковним календарем 30 вересня православна церква вшановує Святих Софію і її доньок Віру, Надію, Любов, а також мученицю Феодотію і Агафоклію.
В описі життя святих Віри, Надії, Любові та їхньої матері Софії є багато суперечливої інформації. Однак, з найпоширеніших свідчень відомо, що Софія з доньками жила у Римі у ІІ сторіччі. Доньок назвала на честь найголовніших християнських чеснот. Під час переслідування християн за часи імператора Адріана її разом з дітьми схопили і піддали жахливим тортурам, примушуючи зректись Христа. Однак доньки, яким було 12, 10 та 7 років, вибрали смерть від меча. Серце матері не витримало і за три дні вона також пішла у вічність за доньками. Мощі святих покояться у Римі.
Іменинницями 30 вересня є:
Софія, Віра, Надія, Любов.
Ім'я Софія має давньоєврейське походження і означає «мудрість». Софії всього у житті досягають самостійно. Зазвичай це добросовісні, делікатні, співчутливі та інколи екстравагантні жінки.
Ім'я Віра має дивовижну урівноваженість і спокій, воно неначе взагалі не припускає сильних емоцій і вже тим більше пристрастей. Її спокій навряд чи зробить число її подружок занадто грандіозним аж до того, що вона може навіть справляти враження дещо замкнутої людини. Проте це тільки враження — варто тільки трохи поговорити з Вірою, як від цієї ілюзії не залишиться і сліду, настільки вона доброзичлива в спілкуванні з людьми, просто ім'я не зве її опинитися в центрі уваги.
Ім'я Надія старослов'янське, давньоруська форма цього імені – Надежа. Вони енергійні, цілеспрямовані. Здатні на прояв сильних почуттів. У шлюбі стають стриманими, працелюбними, однак зазвичай командують своїми чоловіками.
Ім'я Любов має старослов'янське походження. Зазвичай саме ім'я вже викликає у людей гарне ставлення до Люби. Хоча і самі ці жінки уважні, людяні та відповідальні. Здебільшого дуже привабливі і мають шалений успіх у чоловіків.
Події 30 вересня:
1876 — Журнал «Київська старовина» вперше опублікував біографію Григорія Сковороди.
1929 — Англійська служба «Бі-бі-сі» уперше провела телетрансляцію.
1944 — Засновано агентство Франс Пресс (АФП) — одне з провідних інформаційних агентств світу.
1967 — вперше у космосі відбулася автоматична стиковка кораблів: це були радянські «Космос-186» та «Космос-188».
1990 — на площі біля Республіканського стадіону в Києві відбувся майже 300-тисячний мітинг під гаслом «Ні – новому Союзному договору!», санкціонований президією Київської міської ради.
Цього дня святкують:
  • Всеукраїнський день бібліотек
  • Всеукраїнський день дошкілля
  • День усиновлення
  • Міжнародний день перекладача
  • Міжнародний день глухих
30 вересня народились:
1841 — Михайло Драгоманов, український публіцист, історик, філософ, економіст, літературознавець, фольклорист, громадський діяч. Один з організаторів «Старої громади» у Києві.
Чи знаєте ви, що:
«У нашій драгоманівській сім'ї збереглась пам'ять про те, що пращур нашого роду був заволока з Греччини, по національному походженню таки грек; служив він драгоманом при гетьманському уряді, за гетьмана Богдана Хмельницького, в Чигирині. Як звісно, слово «драгоман» і в нашій мові здавен мало значення назви загальної, а не імені власного; слово це по своєму первісному змісту означає — перекладач; можливо, що означало воно взагалі назву якогось урядовця при чужоземній державі, а як і український уряд мав різні взаємини з урядами чужоземними, то й при уряді гетьманському були драгомани — перекладачі або взагалі люди причетні до якоїсь місії, посольства, урядовці для справ дипломатичних. З часом назва ця могла стати й іменем власним, як сталося з прізвищем роду драгоманівського, на зразок Коваль, Коваленко, Ковальчук, Кобзар, Кобзаренко і т. Прадід наш Стефан Драгоман вже й не був драгоманом, а однак мав це прізвище. Треба зауважити, що цей Стефан Драгоман (як свідчить один актовий документ) підписував своє ймення й прізвище не «Степан Драгомановъ», а «Стефанос Драгоман» і до того — буквами грецькими, лишивши, таким чином, слід своєї родової культури грецької». (Зі спогадів сестри М.Драгоманова Олени Пчілки)

пʼятниця, 28 вересня 2018 р.

Дорогі учні, шановні батьки 5- В класу! 
А чому б нам разом із дітками приємно й корисно не провести один із вечорів? Пропоную батькам і дітям спільно переглянути виставу, яка змушує задуматися й навчає милосердю - "Люди не собаки, собаки теж люди". Окрім того, оскільки вистава благодійна, то таким чином ми зможемо допомогти хворій дівчинці Михайловій Валентині.
Вистава відбудеться 11 та 20 жовтня в МПК "Текстильник" о 19 годині. Ми можемо обрати одну із запропонованих дат.
Вартість квитків: 20 грн. дитячий, 50 грн дорослий.
Чекаю на Ваші пропозиції й думки.
Список дітей та батьків складе Андрій Бачинський - голова комісії "Дозвілля".

середа, 26 вересня 2018 р.

У світі наших захоплень

Протягом 2 тижнів під час годин спілкування хлопчики та дівчатка 5-В класу презентували власні уподобання. Це допомогло дізнатися більше один про одного, відкрити щось зовсім нове в однокласниках... А світ захоплень справді неймовірний та охоплює широкий спектр уподобань: танці, музика, кікбоксинг, гра на бандурі, фортепіано, колекціонування марок та монет, картинг, авіамоделювання, спортивна гімнастика, художній дизайн, живопис, плавання...Хлопчики та дівчатка витрачають багато зусиль та часу, щоб займатися улюбленим хобі. Недаремно у більшості дітей є значні досягнення в обраній ними галузі! Деякі уподобання є спільними у сім'ї ( монети, марки). Хтось нещодавно захопився тепер уже улюбленою справою, а хтось не зраджує хобі більше 5-7 років!
 У загальному 16 учнів презентували власне хобі!
Дякую за підготовку презентацій! Бажаю вам, щоб захоплення приносило задоволення, а декому стало улюбленою справою життя!
Так тримати!




вівторок, 25 вересня 2018 р.

Вітаємо переможців!
Сьогодні учні 5 класів ( а їх у 27 школі чотири!)  у рамках тижня фізичної культури взяли участь у спортивних змаганнях "Веселі старти". Подібне протиборство проводиться щоосені в нашій школі. Обов'язковою умовою є участь 10 спортсменів ( 5-6 хлопчиків та 4-5 дівчаток). Учасники дуже старанно й відповідально ставилися до завдань, уболівали кожен за свій клас. Хлопчики та дівчатка змагалися у вправності, швидкості, умінні працювати командою... Про результати змагань не знав ніхто до оголошення переможців, адже підрахунки вів учитель фізкультури Юрій Феногенович. І робив це, потрібно відмітити, дуже ретельно. Наш клас у змаганнях представляли такі учні:
Іван Андрощук, Андрій Бачинський, Єгор Брикін, Дмитро Германюк, Богдан Заїка,Ерік Хмелевський, Маргарита Артемчук, Ліана Геворгян, Владислава Котик, Анна Шегера.
Затамувавши подих, ми з радістю почули результат: команда 5-В класу посіла І місце!
Вітаю, діти! Бажаю нових перемог! Ви - великі молодці й розумники
 Переглянути відео












понеділок, 24 вересня 2018 р.

Дорогі діти, шановні батьки 5-В класу!

У дім дівчинки із 3-Б класу нашої школи Наконечної Аліни  прийшла біда: меншому братику встановили невтішний діагноз - лейкоз. Лікарі намагаються врятувати маленьке життя, та потрібні значні кошти. Тому в школі триває акція "Допоможи хворій дитині" зі збору коштів. Прохання, якщо є можливість і бажання, долучитися до доброї справи!
Кошти збирає голова комісії "Милосердя" Реньжина Маргарита, а допомагає їй голова комісії "Шефи малюків" Котик Владислава.
Разом ми - сила!

неділя, 23 вересня 2018 р.

23 вересня: це цікаво знати


«Якщо болить серце –
Тобі, друже, поталанило»
Василь Стус
У народі 23 вересня вшановували Минодору і спостерігали за горобиною, однією з найкрасивіших та найкорисніших ягід. З її врожаєм у народі пов’язували колись багато різних прикмет і повір’їв. Зокрема, врожай горобини обіцяв дощову осінь і морозну зиму. А якщо її цього дня зірвати і підвісити над дверима та вікнами кетягами донизу, то вона захистить вас не лише від всілякої нечисті, але й від застуди, що може трапитися у вологі і холодні дні.
За церковним календарем 23 вересня вшановують преподобного Павла послушного, преподобного князя Андрія і святителів Петра і Павла. Преподобний Павло, чернець Києво-Печерського монастиря жив у ХІІІ сторіччі, вирізнявся рідкісною слухняністю.
Іменинниками 23 вересня є:
Андрій, Минодора, Лукій, Павло, Петро та Пульхерія.
23 вересня святкують:
День машинобудівника України
День осіннього рівнодення
День міста Полтава
Ім'я Андрій має грецьке походження і означає «хоробрий, мужній». З дитинства Андрії мають багату уяву. Він дуже жвава дитина і ласунчик. Дорослі Андрії зазвичай не мають стабільних стосунків з жінками. А якщо і одружується, то здебільшого з вродливими жінками, ігноруючи поради рідних і друзів. Завжди вимагає підвищеної уваги до себе і інколи навіть ревнує дитину до дружини. Непередбачуваний.
23 вересня народились:
1872 — Соломія Крушельницька, відома українська оперна співачка, педагог. Ще за життя Соломія Крушельницька була визнана найвидатнішою співачкою світу. Серед її численних нагород та відзнак, зокрема, «Вагнерівська примадонна» ХХ століття.
«Найпрекрасніша і найчарівніша Баттерфляй», так сказав про Соломію Крушельницьку Джакомо Пуччіні
1890 — Аркадій Казка, український поет, педагог. Підготував до друку збірку «Lamentabile», яка так і не побачила світ. 1989 р. вийшла книжка «васильки». Автор вінка сонетів, одного з перших в Україні.
1900 — Володимир Кубійович, український історик, етнограф, географ, енциклопедист, видавець. Громадсько-політичний діяч, організатор видання та головний редактор «Енциклопедії українознавства» (1955 – 1984) та «Географія українських та сумежних земель».
Події 23 вересня:
1920 — відкрито Вінницьку філію Всенародної бібліотеки України ВУАН (у 1930 р. об'єднано з окружною бібліотекою ім. К. А. Тимирязєва).
1939 — у Донецьку заснований Музей образотворчого мистецтва, нині Донецький обласний художній музей.
1944 — згідно з Люблінською угодою почалося переселення етнічних українців із Польщі в Україну, а поляків – у зворотному напрямку.
Чи знаєте ви, що:
17 лютого 1904 року в міланському театрі «Ла Скала» Джакомо Пуччіні представив свою нову оперу «Мадам Баттерфляй».
Ще ніколи композитор не був так упевнений в успіху… але глядачі оперу обурено освистали. Славетний маестро почувався розчавленим. Друзі вмовили Пуччіні переробити свій твір, а на головну партію запросити Соломію Крушельницьку.
29 травня — на сцені театру «Ґранде» в Брешії відбулася прем'єра оновленої «Мадам Баттерфляй», цього разу — тріумфальна. Публіка сім разів викликала акторів і композитора на сцену. Після вистави, зворушений і вдячний, Пуччіні надіслав Крушельницькій свій портрет із написом: «Найпрекраснішій і найчарівнішій Баттерфляй».

вівторок, 18 вересня 2018 р.

Поради батькам п'ятикласників

У п’ятому класі починається новий період у житті дитини. Вона дорослішає, переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання змінюються, з'являються нові шкільні предмети.
П’ятий клас – це не тільки новий етап у навчанні, це і новий етап у розвитку особистості.
Поступово змінюється основна діяльність. Головним у житті дитини спілкування, якому діти у цей період присвячують більшість свого вільного часу. Навчання поступово відходить на другий план. Але у п’ятому класі інтерес до навчання зберігається майже у всіх дітей. Тому цей час найкращій для того, щоб навчити дитину вчитися! Для цього необхідно показати дитині, як правильно розподіляти час, відведений на виконання домашніх завдань, навчити виділяти головне під час читання.
У п’ятому класі дитина дуже емоційна, навіть у ставленні до навчальних предметів. Діти із задоволенням беруться за все, що їм до вподоби. Але, зустрівшись з першими труднощами, швидко втрачають зацікавлення у предметі. Емоційність п’ятикласників така висока, що навіть добрі емоції можуть викликати негативну дію.
П’ятикласники дуже активні, багато хочуть зробити, але мало що вміють. Тому необхідно підтримувати їх ініціативність, допомагати у справах.
Якщо ваша дитина має якісь особливі риси характеру (імпульсивність, образливість, підвищену чутливість тощо) або здоров’я, негайно повідомте про це класного керівника.
Знайдіть час познайомитися з вчителями-предметниками. Чим раніше ви це зробите, тим легше буде подолати перешкоди, які будуть виникати у процесі навчання.
Якщо ваша дитина чимось ображена, не треба негайно йти до школи і звинувачувати вчитиме. Дитина, безумовно, говорить вам правду, але це тільки її бачення проблеми. Прислухайтесь і до інших учасників подій, тоді ви можете адекватно сприйняти події, що сталися.
Пам’ятайте, ви не зможете все життя прожити за дитину, вона повинна навчитися розв’язувати конфліктні ситуації самостійно.
Часто ви можете почути від своєї дитини, що їй тяжко, раніше було краще. Не підтримуйте цих розмов. Краще допоможіть дитині пристосуватися до нових умов життя. Вашій дитині зараз важко. Ви повинні бути поряд, щоб допомогти дитині перерости цей період!
Чому діти не хочуть вчитися? Більшість батьків вважають, що в основі відмови дитини готувати уроки лежить звичайна лінь. Але та ж сама «ледача» дитина годинами щось майструє або читає, охоче миє посуд, пилососить квартиру, ліпить пиріжки. Виходить справа не в природній ліні! А в чому ж?
1. У панічному страху невдачі. Страх на стільки сильний, що він заважає дитині зосередитися. При чому дитина на відміну від дорослого далеко не завжди усвідомлює те, що з нею відбувається: від цього розгублюється ще більше. Поведінка цих дітей не передбачувана. Вигляд у них відчужений, майже безтурботний. Насправді дитина глибоко травмована шкільними невдачами і, якщо цю травму вчасно не усунути, може розвинутися так званий шкільний невроз. А він чреватий і нервовими зривами, і різними психічними захворюваннями. Тому слід запастися терпінням і допомагати синові або дочці готувати уроки. Навіть якщо, на вашу думку, вони цілком здатні робити їх самостійно.
2. В об’єктивних труднощах. Якщо ваша дитина постійно ухиляється, наприклад, від занять з математики, не поспішайте навішувати на неї ярлик патологічного ледаря. Можливо, їй не дається логічне мислення. У цьому випадку, після того як труднощі залишилися позаду, вона зазвичай перестає ухилятися від уроків.
3. У бажання привернути до себе увагу. Таким дітям не вистачає батьківського тепла. Вони відчувають себе самотніми і розуміють, що шкільна неуспішність – це мало не єдиний спосіб викликати неспокій дорослих.
«Коли все нормально, мама мене не помічає. У неї дуже багато роботи», - чесно признаються вони. Такі діти не сідають у день за уроки, а чекають приходу батьків із роботи і потім цілий вечір «тягнуть резину», не даючи їм не хвилини спокою.
Погрози і покарання у цьому випадку неефективні. Адже по суті виходить, що дитину карають за її жадання любові. Тому перш за все батьки повинні оточити сина або дочку теплом і турботою. І навіть якщо їм здається, що вони отримують все це із лишком.
Коли дитина робить уроки, присуньтеся до неї ближче, погладьте по голові, по спинці, пошепчіть на вушко що-небудь ласкаве і підбадьорююче. Часто дітям потрібна не стільки реальна допомога, скільки відкритий вираз батьківських відчуттів. Тому головне не гарячкувати і не вважати втраченим той час, яким ви проведете, сидячи поряд з дітьми за письмовим столом.
Як допомогти дитині у навчанні? Дуже часто у п’ятикласників можуть виникнути проблеми у навчанні. Батьки не повинні це сприймати занадто трагічно, але з’ясувати причини цього потрібно.
Перша причина – це нові вчителі, нові предмети. У початкових класах у дітей була одна вчителька, яка добре знала кожну дитину, її здібності, слабкі та сильні місця. І діти за чотири роки пристосувалися до її вимог. У п’ятому класі кожний предмет викладає окремий вчитель. Вимоги до навчання різні. І дитині часом важко зорієнтуватися у цих вимогах. У цей період може охолонути цікавість до навчання, можуть виникнути скарги на те, що багато задають, нецікаво…
Батьки повинні допомогти дитині в адаптаційний період (зазвичай це перша чверть навчального року), пояснити, що не все у навчанні цікаво. Навчання – це гарний спосіб виховувати свою силу волі, тому дайте дитині змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашні завдання. Радійте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але ніколи не карайте за погані оцінки. Це може викликати тільки негативне ставлення до шкільних предметів.
Допомагаючи дитині, підтримуйте зв'язок з учителями, щоб ваші вимоги і вимоги вчителів до навчання були однакові.
Пам’ятайте, що у п’ятому класі у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень провчиться у п’ятому класі, так він і буде ставитися до навчання в старших класах.
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ
  • Перша умова шкільного успіху п’ятикласника – безумовне прийняття дитини, незважаючи на невдачі, які її вже спіткали або можуть спіткати.
  • Обов’язковий прояв батьками інтересу до школи, класу, в якому вчиться дитина, до кожного прожитого нею шкільного дня. Неформальне спілкування зі своєю дитиною після шкільного дня.
  • Обов’язкове знайомство з її однокласниками й можливість спілкування дітей після школи.
  • Неприпустимість фізичних засобів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо в присутності інших (членів родини, однолітків).
  • Врахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання. Повільні й нетовариські діти набагато довше звикають до класу, швидко втрачають до нього інтерес, якщо відчують з боку дорослих і однолітків насильство, сарказм і жорстокість.
  • Надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація обгрунтованого контролю за її навчальною діяльністю.
  • Заохочення дитини, і не тільки за успіхами у навчанні. Моральне стимулювання досягнень дитини.
  • Розвиток самоконтролю, самооцінки й самодостатності дитини. Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик в одній зі своїх книг опублікував правила, які допоможуть батькам підготувати дитину до самостійного життя серед однолітків у школі під час адаптаційного періоду. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їхньою допомогою готувати дитину до дорослого життя:
  • Не віднімай чужого, а своїм ділися.
  • Попросили – дай, намагаються відняти – захищай.
  • Кличуть грати – іди, не кличуть – запитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси.
  • Будь уважним усюди, де потрібно виявити уважність.
  • Через оцінки не плач, будь гордим.
  • Із вчителями через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся.
  • Намагайся все робити вчасно й думати про гарні результати, вони обов’язково в тебе будуть.
  • Не зводь наклепів і не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • Пам’ятай! Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх!
ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СТАНУ УЧНІВ 5 КЛАСУ

У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник - учителі-предметники», уроки проходять у різних кабінетах. Інколи діти навіть змінюють школу, у них з’являються нові однокласники. До того ж перехід з початкової школи у середню співпадає зі своєрідною віковою кризою - початком переходу від дитинства, що є досить стабільним періодом розвитку, до молодшого підліткового віку. Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
Адаптація у 5-му класі багато в чому схожа з адаптацією у 1-му класі. Що викликає стрес у п’ятикласників? Різкі зміни умов навчання, різноманітні та більш ускладнені вимоги, які ставлять до дітей середньої навчальної ланки, навіть зміна «статусу» у початковій школі на «наймолодшого» у середній - все це є досить серйозним випробуванням. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими. Іноді порушуються сон, апетит.
Шановні батьки! Постарайтесь забезпечити дитині спокійну, доброзичливу обстановку, чіткий режим, зробіть так, щоб п’ятикласник відчув вашу підтримку та допомогу.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
    Що ускладнює адаптацію дитини до нових умов навчання?
  1. Протиріччя та неузгодженість вимог різних педагогів. До школяра вперше ставлять багато вимог. І він повинен навчитися враховувати ці вимоги, співвідносити їх одне з одним, долаючи пов’язані із цим труднощі, тому що ці вміння необхідні у дорослому житті.
  2. На п’ятикласника обрушується потік інформації, насичений термінами, незрозумілими словами. Вихід простий; поясніть дитині, що неповне, неточне розуміння слів нерідко лежить в основі нерозуміння шкільного матеріалу і в зв’язку з цим необхідно звертатися до довідників, слов ників.
  3. У п’ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм увагу в тій же мірі. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. Дорослим у цій ситуації важливо зрозуміти, що все це - природні переживання, які необхідні для розвитку школяра, бо вони допомагають йому стати дорослим. Якщо відчуваєте, що адаптація затягується, зверніться до шкільного психолога. Ми маємо стати більш уважними, доброзичливими, таким чином допомагаючи школяру освоїти цю позицію.
    Як забезпечити гармонійне навчання дитини?У цьому періоді батькам можна скористатися рекомендаціями фахівців Філадельфійського дитячого центру по забезпеченню «гармонії між домашнім та шкільним життям дитини»:
  1. Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи. Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, та уважно розмовляємо з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, події та деталі, які дитина сповіщає вам, використовуйте їх у подальшому для того, щоб розпочати подібні бесіди про школу. Обов’язково запитуйте вашу дитину про його однокласників, справи у класі, шкільні предмети, редагогів.
  2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці. Під час бесіди виразіть своє прагнення покращити шкільне життя дитини. Якщо між вами та вчителем виникають серйозні розбіжності, докладіть усіх зусиль, щоб мирно розв’язати їх, навіть якщо доведеться спілкуватися для цього з директором школи. Інакше ви можете випадково поставити дитину у незручне положення вибору між відданістю вам і повагою до свого вчителя.
  3. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень. Знайте програму та особливості школи, де навчається ваша дитина. Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, та бути впевненим, що вона отримує гарну освіту. Відвідуйте всі заходи та зустрічі, які організують для батьків, використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатись, як ваша дитина навчається та як її навчають.
  4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань та впевніться, що в дитини є все необхідне, щоб виконати їх найкращим чином. Але якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.
  5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між її інтересами та предметами, які вивчають у школі. Наприклад: любить фільми - купіть книгу, по якій поставлений фільм, так виникне любов до читання; любить гратися - купуйте довідники, так виникне прагнення дізнаватись про що-небудь нове. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, у домашній діяльності.
  6. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни.
ПРОБЛЕМИ У НАВЧАННІ П’ЯТИКЛАСНИКІВ
    П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються. Декілька слів про навчальні проблеми п’ятикласників:
  1. Слабка навчальна підготовка у початкових класах.
  2. Несформованість вміння аналізувати та синтезувати (нерозвинені розумові дії та операції), поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять.
  3. Нерозвинута воля - небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
  1. Допомагайте школяру у навчанні, домагайтеся, щоб він досконально зрозумів навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Хай навіть дитина виконає одне-два подібних завдання і детально пояснить, що та як вона робить.
  2. Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди, шаради. Робіть усе це якомога частіше.
  3. Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність, але не перестарайтеся, інакше може виникнути так зване «емоційне стомлення»: дитина може стати капризною, роздратованою, плаксивою. Використовуйте гумор, але не сарказм та насмішки! Терпіть дитячі жарти, якими б безглуздими вони не були, використовуйте гумор з метою розрядки та привернення дитини на свій бік.
  4. Дуже важливо у навчальних та у всіх інших заняттях допомогти школяреві виробити об’єктивні критерії власної успішності та неуспішності; з допомогою дорослих слід розвинути у нього прагнення вдосконалювати свої здібності. Почніть з вироблення звички добре виконувати домашні завдання.
Рекомендації батькам з успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання
Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.
  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
  9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
  10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
  11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
  12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
  13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
  14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
  15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

неділя, 16 вересня 2018 р.


                      Шановні батьки 5-В класу!


Покликав діток знов до школи веселий, гомінкий дзвінок!

І літо в човник з листя сіло та й завітало на урок.

І я запрошую батьків, відклавши справи і турботи,

Поспілкуватись в дружнім колі увечері, після роботи!


Запрошую Вас на батьківські збори 19.09 (середа) о 18.00 год. в 305 кабінет

                                До зустрічі!