четвер, 18 серпня 2016 р.

Підсумки зовнішнього оцінювання - 2016



16 серпня директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) представив результати учасників зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, що відбулася у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Як повідомляє Український центр оцінювання, найкращі результати державної підсумкової атестації отримали випускники м. Києва, Львівської, Тернопільської та Харківської областей. Початковий та середній рівні навчальних досягнень переважають серед випускників Закарпатської, Чернівецької областей.
Більше половини (55,7%) випускників загальноосвітніх навчальних закладів поточного року отримали оцінки достатнього та високого рівнів навчальних досягнень з української мови, 31,1% – середнього, 13,2 % – початкового.
У 2016 році випускники загальноосвітніх навчальних закладів мали змогу вибрати історію України або математику для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Серед учасників зовнішнього незалежного оцінювання 64% – надали перевагу історії України і лише 36% – математиці. До речі, математику обирали передусім випускники зі східних та південних регіонів України, історію України – західних.
«Кращі результати продемонстрували випускники, які обрали математику, – 46,5% учасників отримали оцінки достатнього та високого рівнів навчальних досягнень. З історії України результати цих рівнів мають 35% випускників. Разом з тим, ці показники не дають підстав стверджувати, що рівень вивчення математики є вищим порівняно з рівнем вивчення історії України. Адже кількість учасників зовнішнього незалежного оцінювання з математики не була тотожною кількості учасників, які виконували сертифікаційну роботу з історії України», - пояснює директор Українського центру оцінювання якості освіти.
Слід зауважити, що спостерігається певний зв’язок між типом навчального закладу (місцем його розташування), в якому учасники тестування здобули освіту, та результатами державної підсумкової атестації, які вони отримали. Так, випускники гімназій, ліцеїв і колегіумів мають здебільшого результати достатнього та високого рівнів навчальних досягнень (українська мова – 79,1%, історія України – 56,9%, математика – 69,6%). У загальноосвітніх школах переважає середній рівень навчальних досягнень з історії України (64,5%) та математики (49,9%), середній та достатній – з української мови (35,8% та 33,0% відповідно).
У цілому достатній та високий рівні навчальних досягнень демонструють випускники міських загальноосвітніх навчальних закладів (українська мова – 68,3%, історія України – 44,9%, математика – 56,4%). Початковий та середній рівні переважають у навчальних закладах, які розташовані в селах (українська мова – 62,7%, історія України – 77,5%, математика – 72,3%). Випускники ЗНЗ, які мешкають у селищах міського типу, мають дещо інші результати: з української мови і літератури переважають достатній та високий рівні – 52,1%, з історії України й математики – початковий та середній (67,6% і 61,1% відповідно).
Аналізуючи результати проведення зовнішнього незалежного оцінювання, Вадим Карандій зауважив, що порівняно з минулим роком на 10% збільшилася кількість охочих проходити зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови, тоді як із деяких інших навчальних предметів показники реєстрації зменшилися, наприклад, з фізики – на 30%.
Кращі результати (від 160 до 200 балів) зовнішнього незалежного оцінювання майже з усіх предметів отримали учасники з м. Києва та  Львівської області.
«Хімія – єдиний навчальний предмет, найвищі результати тестування з якого зафіксовані не в учасників зі столиці, а у Львівській області,  де результат зовнішнього незалежного оцінювання від 160 до 200 балів отримали 42% учасників. У м. Києві цей показник становить 32,3%, у Волинській області – 30,3%», – зауважив Вадим Карандій.
Кращі результати зовнішнього незалежного оцінювання з усіх предметів демонструють  випускники загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року, трохи нижчі – випускники минулих років, найнижчі – у випускників поточного року інших навчальних закладів системи загальної освіти (професійно-технічних навчальних закладах, спеціальних загальноосвітніх шкіл, спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, шкіл соціальної реабілітації, коледжів, вечірніх шкіл).
Найбільший відсоток учасників, які не склали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури та історії України, зафіксовано в Закарпатській (27,3%, 29,2% відповідно), Чернівецькій (20,9%, 29,1%) та Рівненській (14,9%, 18,3%) областях. Найбільше учасників не подолали поріг «склав/не склав» з:
  • математики – у Чернівецькій (23,2%), Закарпатській (19,9%) та Житомирській (19,8%) областях;
  • англійської мови – у Миколаївській (23,3%), Донецькій (22%), Одеській (19,7%) та Херсонській (19,7%);
  • географії – у Закарпатській (7,4%), Одеській (6,2%) та Івано-Франківській (6,2%);
  • біології – у Закарпатській (14%), Миколаївській (12,3%) та Одеській (12%);
  • фізики – у Сумській (23,5%), Житомирській (21,2%), Запорізькій (20,6%) та Кіровоградській (20,6%) областях;
  • хімії – у Миколаївській (17,6%), Кіровоградській (16,4%) та Херсонській (16,3%).
За словами Вадима Карандія, на формування показників навчальних досягнень впливає багато факторів. Один з основних – соціально-економічні умови. «Цьогоріч, під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання, серед випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року проведено опитування щодо впливу соціально-економічного середовища учнів на результати їхнього навчання. Результати дослідження будуть оприлюднені у вересні поточного року», – повідомив директор Українського центру.
Візуалізована інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з кожного навчального предмета представлена на сайті: stat.testportal.com.ua. Усі охочі мають можливість ознайомитися з результатами зовнішнього незалежного оцінювання за шкалою 100–200 балів та з результатами державної підсумкової атестації за шкалою 1–12 балів (з української мови, математики та історії України).
У 2016 році вперше оприлюднено повну базу даних з результатами основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання учасників тестування. «Ця інформація є важливою насамперед для педагогічної спільноти, експертів, аналітиків, які проводять дослідження якості середньої освіти, а також аналізують рівень навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів», – поінформував директор Українського центру. Також він зауважив, що у 2016 році запроваджено нову методику переведення тестових балів у рейтингову оцінку за шкалою 100-200, що значно відрізняється від методики попередніх років. Тому не варто порівнювати результати зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з результатами попередніх років.

Немає коментарів:

Дописати коментар